Spartak Buggenhout sloot het afgelopen seizoen af op een knappe vierde plaats en mocht bovendien deelnemen aan de eindronde. Trainer Geoffrey Heirman kijkt met tevredenheid terug op het voorbije seizoen, waarin zijn ploeg opnieuw een duidelijke stap vooruit zette.

Logo Spartak Buggenhout (RV).

“Binnen de club genieten we nog steeds na van de vooruitgang die we hebben geboekt en de resultaten die daarbij horen” aldus een tevreden T1 Geoffrey Heirman. “Vanaf de eerste dag van de voorbereiding zag ik een groep die enorm gretig was. Die ingesteldheid hebben we gedurende een groot deel van het seizoen kunnen vasthouden, met een vierde plaats als mooi resultaat.”

Natuurlijk waren er ook enkele moeilijkere momenten. “In januari kenden we een kleine terugval en ook tijdens de laatste drie competitiewedstrijden merkten we dat de vermoeidheid stilaan in de groep was geslopen. Dat is volgens mij ook niet onlogisch na een lang seizoen. In de eindronde bleef er aanvankelijk wel wat ontgoocheling hangen, maar die heeft snel plaatsgemaakt voor trots op wat we samen gerealiseerd hebben.”

“Onze ambitie om beter te doen dan het seizoen voordien is met glans geslaagd. Voor volgend seizoen leggen we de lat niet noodzakelijk hoger, maar zeker ook niet lager. Opnieuw een plaats in de top vijf behalen en de eindronde afdwingen zou een prachtig resultaat zijn. Tegelijk beseffen we dat bevestigen in het voetbal het moeilijkste is dat er is.”

“Op spelersvlak nemen we afscheid van Remco Verlé en Goran Joos, die de overstap maken naar Eendracht Buggenhout. Vooral het vertrek van Goran, die een belangrijke pion was binnen onze ploeg, vinden we jammer. Anderzijds hoort dat natuurlijk bij het voetbal.”

“Met Kjell De Klerck, die overkomt van OB Lebbeke en Lenn Van Ransbeeck die de overstap maakt van Lambrecht mogen we ondertussen al twee nieuwe spelers verwelkomen. Daarnaast werken we binnen de club nog aan een project waardoor er de komende periode nog enkele versterkingen zullen aansluiten.”

“Wat voor ons echter de rode draad blijft, is onze eigen identiteit. Spartak Buggenhout staat nog steeds voor onbetaald voetbal, voor vriendschap, plezier en een sterke clubsfeer. Dat is iets waar we bijzonder trots op zijn en waarmee we voor veel clubs een voorbeeld willen blijven. Tot slot wil ik ook graag ons bestuur, onze voorzitter en alle vrijwilligers bedanken. Zonder hun inzet zou dit verhaal niet mogelijk zijn.”

Voetbal – 4de provinciale E (M) – Spartak Buggenhout