Nadat al eerder de dames van Vamos de promotie naar het Liga volleybal afdwongen is het nu de beurt aan de heren van Vamos B om de champagneflessen te ontkurken. Na een sterke eindronde promoveert de ploeg naar derde nationale.

Dries Van Linden blikt tevreden terug op het beslissende weekend. “De start was zeer moeilijk, maar door collectief te blijven vechten, konden we ons toch als winnaar uit onze poule plaatsen voor de kruisfinales. Daar bleek dat we duidelijk uit de moeilijkste poule kwamen, want we zetten Moeskroen vrij makkelijk opzij.”
In de finale kregen ook spelers hun kans die tijdens het seizoen minder aan spelen waren toegekomen. De promotie zorgt dan ook voor grote tevredenheid. “We zijn enorm blij, want promoveren was voor de start van het seizoen de doelstelling. Het was ook de reden waarom ik vanuit Nationale 1 ben afgezakt. Het opzet was om de nodige ervaring in deze ploeg te brengen.”
Ook over de competitie overheerst vooral trots. “Gent werd terecht kampioen, maar door moeilijke trainingsomstandigheden, uurroosters van studenten en verschillende kwetsuren konden we vaak niet volledig trainen. Als we constanter hadden kunnen werken, hadden we misschien dichter kunnen eindigen.”
Toch bleef Vamos B niet bij de pakken zitten. “We hebben snel de titel uit ons hoofd gezet en de focus verlegd naar de beker, waarin we Gent met duidelijke cijfers versloegen, en naar het veiligstellen van die tweede plaats. Ik kijk met trots terug op wat we als ploeg verwezenlijkt hebben. Nu kijken we uit naar Nationale 3.”
Volleybal – Vamos Stekene heren B