Het regionale handbalteam van DHC Waasmunster kroonde zich onlangs tot kampioen. Uiteraard zorgde dat voor heel wat blije gezichten binnen de club. We blikken samen met Lies Van Mele terug op het seizoen en de kampioenenwedstrijd tegen Thor.

Logo DHC Waasmunster (RV).

“Normaal gezien hadden we tegen Thor nog een gelijkspel of overwinning nodig om onszelf voor de tweede maal tot kampioen te kronen,” vertelt Lies Van Mele. “Door puntenverlies van Thor in Izegem kregen we echter het weekend ervoor al het nieuws dat we zeker waren van de eerste plaats.”

Toch wilde DHC Waasmunster het kampioenschap in schoonheid afsluiten. “We waren gebrand op een overwinning voor eigen publiek en voor de camera. Dat zorgde wellicht voor wat extra druk, want het begin van de wedstrijd was wat twijfelachtig en we speelden niet altijd ons mooiste handbal. Uiteindelijk haalden we wel de overwinning binnen. Dat was echt de kers op de taart na een mooi seizoen. Het was meteen ook een fijne afsluiter voor Erik en Maaike, van wie we afscheid nemen binnen de club.”

Lies Van Mele kijkt met veel trots terug op de voorbije maanden. “Wij zijn de laatste jaren enorm gegroeid als ploeg, dit onder onze coach Erik Van Mele. Vorig jaar pakten we ook al de titel, maar toen waren we als recreatieve ploeg ingeschreven en konden we niet promoveren.”

Dit seizoen koos de club wel voor competitiehandbal en dat bracht extra uitdagingen met zich mee. “We kregen er meteen twee sterke tegenstanders bij met Handbal Lokeren en Thor Middelkerke. Bij onze regioploeg staat spelplezier op nummer één en bij de start van het seizoen hadden we niet echt de ambitie om onze titel te verlengen. Maar naarmate het seizoen vorderde en de titel opnieuw binnen handbereik kwam, groeide ook de spanning.”

“Ik ben enorm fier op wat wij als team bereikt hebben. Volgend seizoen willen we in de ligareeks vooral onze sterke teamdynamiek behouden en mooi samenspel laten zien. Op welke plaats we dan eindigen, daar zijn we minder mee bezig.”

Handbal – Regio (V) – DHC Waasmunster