Het zag er rond de jaarwisseling niet goed uit voor VW Hamme, voor velen waren ze al veroordeeld tot de degradatie. Met enkele gerichte versterkingen werd de klim naar boven ingezet, wat resulteerde in een veilige tiende plaats en het behoud in tweede afdeling.

Coach Kim Verstraeten (VW Hamme). Foto: www.qwopix.be – Marijn De Keyzer.

“In de heenronde hadden we te maken met vele, langdurige geblesseerden” geeft coach Kim Verstraeten mee. “Het was een enorme beproeving. We hebben daarna een sterke reeks kunnen neerzetten, dankzij enkele versterkingen en de terugkeer van een aantal geblesseerde spelers.”

“Dat neemt niet weg dat het tot het einde van de competitie spannend is gebleven. Op een bepaald moment leden we drie nederlagen op rij en sloop er lichte paniek binnen. Na mentaal oplapwerk, scherpe trainingen en een grondige analyse zijn we opnieuw recht geveerd. Toen we na onze overwinning tegen RC Gent zeker waren van het behoud was de ontlading groot.”

“Het voorbije seizoen is er eentje dat niet voor herhaling vatbaar is” gaat Kim Verstraeten verder. “We moeten hieruit de nodige lessen trekken naar de toekomst toe. Het is duidelijk dat je op dit niveau er niet komt met een te smalle kern. Ik had op iets meer marge gerekend, maar goed het budget naar volgend seizoen wordt niet verhoogd.”

Kim Verstraeten blijft T1, hij zal worden bijgestaan door Michel Van Damme, die de nieuwe T2 wordt. Geert Vermeire blijft op post als keepertrainer en Ozcan Menderes blijft actief als T3/belofte coach.

Het team versterkte zich inmiddels met doelman Gerben Van Hove, flankverdediger Naïm Bakr, flankverdediger Milan Beck, flankaanvaller Abdoul Camara, spits Zenthe De Rycke en flankaanvaller Kelivin Debra. Deze spelers moeten ervoor zorgen dat er een meer uitgebalanceerde A-kern zal zijn. De club is wel nog op zoek naar een centrale middenvelder, positie 6 of 8.

Voetbal – 2de afdeling A (M) – VW Hamme