Maximum Image werd een 18-tal jaren geleden opgericht door Patrick Notteboom. Het bedrijf kende een gestage groei, waardoor het in 2026 zijn intrek zal nemen in een splinternieuw gebouw aan de Moerbeekse Moervaart. Als gewezen voetballer en huidig voorzitter van KFC Moerbeke is de link met de sport vlug gelegd. Naast de bedrijfswereld vinden ook heel wat sportverengingen de weg naar Maximum Image.

“Met de ervaring waarover ik beschikte, die zich vooral situeerde in de textielsector (met o.m. stoffen, verven, confectie, bedrukken en borduren) en de merchandise (relatiegeschenken) heb ik in 2007 Maximum Image opgericht” luidt het bij Patrick Notteboom. “Ik ben destijds gestart thuis op zolder.”
“Met Maximum Image zorgen we voor het imago van onze klanten, dit door het aanbieden van kwaliteitsvol textiel en merchandise, zoals werkkledij, sportkledij, promo-kledij e.d. Tot onze keyaccounts behoren ondermeer de groep Carrefour, waar we de 10.000 à 15.000 werknemers kleden. Daarnaast behoren ook ACEG, i-Mens, DFDS, Volvo Trucks, Honda en vele KMO’s, verenigingen en sportclubs of organisaties tot ons klantenbestand.”
“Wij ontzorgen onze klanten met webshops, digitale oplossingen, KMS (Kleding Management Systemen) en grafische en logistieke ondersteuning door voorraadbeheer.”
“Ondertussen zijn we de re-branding van alle kledij voor de Stad Lokeren aan het afronden. Het nieuwe logo brengen we in ons atelier dikwijls zelf aan en een deel van de kledij is duurzaam. Bovendien gaan we nu ook alle kledij van de Lokerse Feesten op ons nemen, waardoor we via een sponsorovereenkomst meteen ook partner zijn van het festival.”

“Ons bedrijf zet heel hoog in op persoonlijk contact en duurzaamheid. We zijn lid van Waas Circulair en werken jaarlijks aan ons certificaat van duurzaam ondernemen (VCDO). Bij sommige klanten nemen we bijvoorbeeld de gebruikte kledij terug, om te laten recycleren. Sociale doelen zoals Alderande, Belgambia, en andere worden door ons met kledij ondersteund, dit is een rol die we graag spelen.”
“Maximum Image heeft zeker een link met de sportwereld. Heel wat clubs, in de meest diverse sporttakken, komen bij ons terecht voor hun wedstrijdkledij, uitgaanskledij en merchandise. Ook scholen en jeugdbewegingen zijn klant bij ons. In alle gevallen geven we dan een deel terug onder de vorm van sponsoring. Voorbeelden hiervan zijn KFC Moerbeke, Sporting Lokeren Shop, Vamos, BBC Eksaarde, Handbal Vlaanderen, VC Spectrum, TC Wachtebeke, TC Moerbeke, Jogging Moerbeke, Botzpadel, Panda’s Volley Lokeren, Flik-Flak Zaffelare, Dance Revolution, Scouts, KLJ, Chiro en andere.”
“We zijn inderdaad nauw betrokken bij het regionale sportgebeuren. Ons team werkt in Moerbeke en woont meestal ook in Moerbeke. Lokale verankering is zeer belangrijk voor ons, ook al hebben we internationale klanten. Dankzij jullie en de verslaggeving hieromtrent komen eindelijk de verenigingen die ik hierboven heb vermeld opnieuw aan bod. Het is zeker en vast zo dat lokale sportclubs het cement zijn in de lokale samenleving, zij brengen mensen dichter bij elkaar. Dit is zeer waardevol en werkt tegen de verzuring en andere onheilsberichten in de pers en op de sociale media. Het brengt mensen dichter bij elkaar.”
“Samen kunnen we hier iets aan doen en een bedrijft speelt hierin ook een ‘sociale rol’.”