De dames van Vamos hebben hun seizoen in schoonheid afgesloten. Op de laatste speeldag wonnen ze overtuigend met 0-3 op het veld van Waremme, goed voor een vijfde overwinning op rij. Dankzij die sterke eindsprint verzekerden ze zich van een gedeelde derde plaats in het klassement.
Die prestatie levert meteen ook promotie op: volgend seizoen komt Vamos uit in de Liga, de hoogste reeks.

De dames van Vamos Stekene A bij de winst van de beker Moorthamer. Foto: RV.

Speelster Fleur Van Kemseke reageert tevreden op het seizoen en de vooruitzichten:
“Het klopt, volgend seizoen treden we wel degelijk aan in de Liga. Na een seizoen met ups en downs hebben we een mooie eindreeks neergezet, die ons een derde plaats oplevert. Deze geeft ons toegang tot de hoogste reeks.”

Ook binnen de club leeft er veel enthousiasme over deze stap vooruit.
“Iedereen is enorm enthousiast dat het bestuur ons deze kans geeft. Dit alles kadert in een breed perspectief waarbij de Vamos-visie centraal staat. Dit mag namelijk nooit ten koste gaan van de ploegen in de andere reeksen. Ik vind dit knap werk van hen.”

Bij Vamos blikt men alvast terug op een geslaagd seizoen.
“Enerzijds door de winst in de Trofee Moorthamer en door de promotie naar de hoogste reeks kunnen we zeker spreken van een geslaagd seizoen. We kijken al uit naar de volgende stap.”

Volleybal – 1ste nationale (V) – Vamos dames 1