Bij de dames van Vamos kan men met bijzonder veel voldoening terugblikken op het voorbije seizoen. De club kende niet alleen sportief succes met verschillende titels en promoties, maar bevestigde tegelijk ook haar sterke jeugdwerking. Vooral de prestaties van de jeugdploegen sprongen daarbij in het oog, met meerdere bekerzeges en een vice-Belgische titel als absolute uitschieter. Sportief verantwoordelijke Eva Van Duyse kijkt dan ook met trots terug op het voorbije volleybaljaar en hoopt die positieve lijn volgend seizoen verder door te trekken.

“We hebben een zeer succesvol seizoen achter de rug bij onze dameswerking” klinkt het tevreden bij Eva Van Duyse. “Met twee titels, namelijk in promo 1 en promo 4 en daarnaast ook nog de promotie van onze dames 1, mogen we gerust spreken van een topjaar voor de club.”
“Wat ons extra tevreden maakt, is dat we dit succes niet alleen bij onze eerste ploeg zien, maar doorheen de volledige dameswerking. Vanaf dames 2 werken we voornamelijk met jonge speelsters uit onze eigen jeugdopleiding, die daar de kans krijgen om zich verder te ontwikkelen en ervaring op te doen op seniorniveau.”
“Die sterke jeugdwerking heeft zich dit seizoen ook duidelijk vertaald in mooie resultaten. Zo wonnen onze jeugdploegen drie Oost-Vlaamse bekers, bij de U15, U17 en U19. Daardoor mochten zij ook deelnemen aan de Vlaamse eindrondes, waar opnieuw sterke prestaties werden neergezet.”
“De absolute kers op de taart was uiteraard het Belgisch kampioenschap van onze U15, waar we knap vice-Belgisch kampioen werden. Dat is een prachtige beloning voor het harde werk van speelsters, trainers en begeleiders.”
“Met die positieve dynamiek willen we volgend seizoen uiteraard verder bouwen. We hopen verder te groeien als club en tegelijk ook te bevestigen wat we dit seizoen gerealiseerd hebben.”
Volleybal – 1ste nationale (V) – Vamos dames 1